Veelgestelde vragen

VIP

Ik heb een VIP-lidmaatschap gekocht, maar deze is nog niet geactiveerd
In de meeste gevallen wordt de VIP onmiddellijk geactiveerd. Indien dit binnen 5 minuten niet is gebeurt, dient u contact op te nemen met de klantenservice.
Mijn VIP-lidmaatschap is opgeheven zonder dat ik deze heb afgemeld
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, zoals b.v. betalingsproblemen. Wij verzoeken u om het contactformulier te gebruiken om ons verdere informatie te verschaffen zodat wij kunnen onderzoeken wat er mis gaat.
Ik heb een nieuwe creditcard of creditcardnummer gekregen
In dit geval moet u uw VIP-lidmaatchap afmelden onder VIP. Zodra het lidmaatschap uit is gelopen, kunt u zich opnieuw als VIP aanmelden met uw nieuwe gegevens.
Er ontstaat een fout als ik me als VIP-lid aan wil melden
Creditcard / IDEAL: Het probleem ontstaat hoogst waarschijnlijk omdat er een fout is gemaakt bij het invullen van het creditcard-nummer of/en de naam van de eigenaar van de kaart. Indien uw kaart geblokkeerd is, kunnen wij ook geen geld opeisen, en wordt uw VIP ook niet geactiveerd.
Playtopia.nl eist geld op, maar ik weet niet waarvoor
Playtopia.nl eist enkel geld op voor VIP-lidmaatschappen. Indien u zich niet als VIP-lid aan heeft gemeld, willen wij u vriendelijk verzoeken om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen via het contactformulier met informatie over de transactie, zodat wij dit voor u na kunnen kijken.
Ik wil mijn VIP-lidmaatschap afmelden
Indien u uw VIP-lidmaatschap af wilt melden, kunt u dit onder VIP-status doen op de startpagina. Let op, dat vooruit betaalde VIP-lidmaatschappen niet worden vergoed. Indien u uw VIP-lidmaatschap afmeldt, blijft u VIP-lid voor de periode waar u voor heeft betaald.

Prijzen

Hoe kan ik prijzen winnen op Playtopia.nl
U kunt uw tokens gebruiken om aan de trekkingen van de vele prijzen op Playtopia.nl deel te nemen. Onder loterij kunt u een overzicht over de verschillende prijzen die binnen 60 dagen worden getrokken vinden. U kunt zien, wanneer de prijzen worden getrokken en hoeveel tokens u voor een lot moet betalen. Hoe meer loten u koopt, des te groter de kans is om te winnen.
Ik wil de aankoop van mijn loten ongedaan maken
U kunt de aankoop van uw loten ongedaan maken zolang de prijs nog niet getrokken is. In dit geval krijgt u uw tokens terugbetaald. Dit kunt u doen door op het aankooppictogram te klikken en het negatieve bedrag te selecteren dat overeenkomt met de gekochte loten.
Ik heb een prijs gewonnen
Als u de gelukkige winnaar van een van onze prijzen bent geworden, ontvangt u een email. In de email moet u op de link drukken en hierna uw info invoeren. Het is belangrijk dat de gegevens correct zijn, omdat wij anders niet kunnen garanderen dat de prijs aankomt.
Ik heb een prijs gewonnen maar deze nog niet ontvangen
Indien u een van onze prijzen heeft gewonnen maar deze nog niet heeft ontvangen, willen wij u vriendelijk verzoeken om contact met de klantenservice op te nemen, zodat wij het na kunnen kijken en zo snel mogelijk contact met u opnemen. Let op, dat het tot en met een maand kan duren voordat de prijs bij u aankomt.

Technische problemen

Heeft u technische problemen? ga dan de volgende stappen door:
Playtopia.nl raad u aan om de nieuwste versies van Mozilla Firefox, Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken. Indien één van deze browsers niet goed werkt, raden wij u aan om met één van de andere te proberen.
Indien u hierna nog steeds problemen op Playtopia.nl heeft, kan de oorzaak zijn dat u vele toolbars en andere programma's heeft geinstalleerd. Deze kunt u onder "Configuratiescherm" --> "Programma's" verwijderen (Windows).
We raden aan dat u regelmatig cookies en tijdelijke internetbestanden in uw browser verwijdert.
Onthoud om cookies in uw browser te activeren.
Onthoud dat de zoom in uw browser op 100% moet staan.
Indien u op een groot netwerk aan zit gesloten, zoals op school, kantoor of een woongemeenschap, kan het zijn dat enkele poorten gesloten zijn. De poorten 80+10.000-10.999 moeten open zijn in uw firewall. Meestal is er een systeemadministrator die hier verantwoordelijk voor is en de poorten eventueel kan openen.

Profiel

Ik wil mijn gebruikersnaam veranderen
Direct na het aanmaken van uw profiel heeft u de optie om uw gebruikersnaam nog te wijzigen op de profielpagina. Die optie verdwijnt weer na 5 minuten.
Ik wil mijn profiel verwijderen
Als u zeker weet dat u uw profiel wilt verwijderen kunt u dat doen via uw profiel -> Instellingen. Daar klikt u op 'Verwijder profiel' aan de onderkant van de pagina. Onthoudt dat een verwijderd profiel niet hersteld kan worden.
Ik wil een veilig wachtwoord
Wij adviseren om een wachtwoord te gebruiken dat niet makkelijk door anderen te raden is. Het is een goed idee om zowel letters als cijfers te gebruiken. Uw wachtwoord moet minimaal 8 karakters bevatten.
Ik wil mijn wachtwoord wijzigen
Om uw wachtwoord te wijzigen klikt u op 'Klik hier om uw wachtwoord te wijzigen' onder 'Profiel bewerken'. Hier voert u uw huidige wachtwoord in, en uw nieuwe wachtwoord. U moet het nieuwe wachtwoord nog eens herhalen.
Ik wil mijn aanvullende informatie wijzigen
U kunt uw e-mailadres niet wijzigen maar andere persoonlijke informatie kunt u wijzigen op uw profiel. Onthoudt dat het alleen mogelijk is om één gebruikersnaam per e-mailadres te hebben. U kunt namelijk geen e-mailadres gebruiken dat bij ons al geregistreerd staat.
Wat betekent jullie afbeeldingsfilter?
Afbeeldingen die voor sommige gebruikers aanstootgevend zijn zullen gefiltert worden. Als gebruiker kiest u zelf of u deze afbeeldingen wilt zien of niet. Het filter kan aan en uit gezet worden in uw profielinstellingen.
Ik heb afbeeldingen toegevoegd aan mijn galerij, maar ze zijn niet zichtbaar.
Alle galerijafbeeldingen worden in een afbeeldingsfilter geplaatst totdat Playtopia.nl ze heeft beoordeeld. Als uw galerijafbeelding nog niet zichtbaar is, kan dit zijn omdat deze nog niet is beoordeeld door Playtopia.nl.
Een of meer van mijn afbeeldingen zijn verwijderd.
Uw afbeelding is mogelijk verwijderd omdat deze niet voldoet aan de regels van Playtopia.nl. U kunt hier onze regels over afbeeldingen lezen.
Regels voor het toevoegen van afbeeldingen op Playtopia.nl
U kunt de regels voor afbeeldingen hier lezen.Regels voor het uploaden van afbeeldingen
Ik heb een vriend toegevoegd, maar die staat nog niet in mijn vriendenlijst?
Een gebruiker zal pas toegevoegd worden aan uw vriendenlijst zodra hij/zij uw vriendschapsverzoek geaccepteerd heeft.
Blokkeer een gebruiker
Als u een gebruiker blokkeert kunnen zij uw profiel niet zien en u geen berichten sturen. Om een gebruiker toe te voegen aan uw blokkeerlijst, moet u naar het profiel van die gebruiker gaan en daar klikken op 'Blokkeer gebruiker'. Om een gebruiker van uw blokkeerlijst af te halen, klik dan opnieuw op die knop of ga naar het tabblad 'Geblokkeerde gebruikers' bij uw profiel instellingen. Daar klikt u op 'bewerken' en kunt u het vinkje naast de gebruiker weghalen.
Negeer een gebruiker
U kunt er voor kiezen om een gebruiker te negeren als u niet wilt zien wat deze persoon in de chat schrijft. Om dit te doen moet u op de gebruikersnaam klikken en 'Negeren' selecteren. Zodra u het spel sluit zal de negeer-functie niet langer actief zijn.
Een gebruiker melden
U kunt een gebruiker melden wanneer u denkt dat zij niet voldoen aan de regels van Playtopia.nl. Vergeet niet om een screenshot van het gehele scherm mee te sturen (dus niet alleen een stuk van de chat). U kunt de regels hier vinden.
Ik wil graag alle data ontvangen die jullie van mij hebben
Om alle data die wij van u hebben te verkrijgen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Chat

Chat regels
Als u twijfelt over wat is toegestaan in de chat kunt u hier de regels lezen, of het aan een admin vragen.

Medailles, Emblemen, Spel statistiek, Rang

Mijn statistiek is niet geregistreerd
De statistiek wordt pas gewijzigd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
In enkele gevallen kan het enige tijd duren voordat uw statistiek op uw profiel wordt geregistreerd.
Indien uw statistiek niet is geregistreerd, kunt u contact met ons opnemen.
Ik heb mijn medaille niet ontvangen
De medailles worden pas geregistreerd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
In sommige gevallen kan het wat langer duren voor de medaille zichtbaar is op uw profiel. U kunt dit checken door het betreffende spel te openen en daar te kijken of de medaille geregistreerd is.
Als uw medaille niet geregistreed is, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb mijn embleem niet ontvangen
De embleemen worden pas geregistreerd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
In sommige gevallen kan het wat langer duren voor het embleem zichtbaar is op uw profiel. U kunt dit checken door het betreffende spel te openen en daar te kijken of het embleem geregistreerd is.
Als uw embleem niet geregistreed is, neem dan contact op met onze klantenservice.
Algemene informatie over uitdagingen
Op Playtopia.nl kunt u verschillende uitdaginen voltooien door onze spellen te spelen. In de spellen zijn medailles en emblemen te winnen. Onder het 'Uitdagingen' menuitem hierboven kunt u meer lezen over hoe de uitdagingen werken en kunt u een lijst bekijken van alle medailles en emblemen
Mijn rang stijgt niet
Als u geen VIP lid bent kunt u geen hogere rang dan 5 behalen, en zullen uw XP punten niet verder stijgen

Rating en tokens

Tokens verdienen
Door onze spellen op Playtopia.nl te spelen kunt u tokens verdienen. Deze tokens kunnen gebruikt worden om prijzen in de loterij te winnen. U kunt niet meer dan 2 miljard tokens op uw account hebben.
Mijn tokens zijn verdwenen
Als uw tokens zijn verdwenen is het een goed idee om te checken of u deze niet hebt besteed in de loterij. Als dat het geval is, en de prijs is nog niet verloot, kunt u de tokens nog terug krijgen door op het koop icoontje te klikken en het negatieve bedrag te selecteren dat overeenkomt met de gekochte loten. Als u de tokens niet heeft uitgegeven, neem dan contact op met de klantenservice en dan zullen wij dit verder onderzoeken.
Ik heb niet al mijn tokens ontvangen
De verdiende tokens worden doorgaans direct geregistreerd op uw account, maar soms kan het voorkomen dat er een vertraging is in de registratie. Als de tokens na 2 uur nog steeds niet geregistreerd zijn, neem dan contact op met de klantenservice.
De rating berekenen
De hoeveelheid rating, die u in een spel wint of verliest, hangt af van het verschil tussen de rating van u en uw tegenstander. Indien u b.v. een lage rating heeft vergeleken met uw tegenstander, wint u meer rating. Indien u hier verliest, verliest u minder rating. Wij hebben dit systeem gemaakt, zodat spellen voor meerdere spelers voor iedereen leuk zijn, ongeacht rating.

Als u andere vragen heeft, schroom dan niet om contact met de klantenservice op te nemen. Wij zullen uw bericht zo snel mogelijk beantwoorden.

Community regels
Regels voor het uploaden van afbeeldingen