In de meeste gevallen wordt de VIP onmiddellijk geactiveerd. Indien dit binnen 5 minuten niet is gebeurt, dient u contact op te nemen met de klantenservice.
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, zoals b.v. betalingsproblemen. Wij verzoeken u om het contactformulier te gebruiken om ons verdere informatie te verschaffen zodat wij kunnen onderzoeken wat er mis gaat.
Als u een nieuwe creditcard of een nieuw rekeningnummer hebt, klik dan op VIP. Klik op de rode verwijderknop onder "Opgeslagen betalingsmethodes" om uw verlopen creditcard te verwijderen. Dan kunt u uw huidige lidmaatschap verlengen met de nieuwe creditcard door op de groene knop bovenaan te drukken, die de prijs van uw huidige lidmaatschap toont.
Creditcard / IDEAL: Het probleem ontstaat hoogst waarschijnlijk omdat er een fout is gemaakt bij het invullen van het creditcard-nummer of/en de naam van de eigenaar van de kaart. Indien uw kaart geblokkeerd is, kunnen wij ook geen geld opeisen, en wordt uw VIP ook niet geactiveerd.
Playtopia.nl eist enkel geld op voor VIP-lidmaatschappen. Indien u zich niet als VIP-lid aan heeft gemeld, willen wij u vriendelijk verzoeken om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen via het contactformulier met informatie over de transactie, zodat wij dit voor u na kunnen kijken.
Als u zich wilt afmelden voor uw VIP-lidmaatschap, klikt u op 'VIP' boven aan uw profiel en vervolgens op 'Annuleren' onderaan. Let op, dat vooruit betaalde VIP-lidmaatschappen niet worden vergoed. Indien u uw VIP-lidmaatschap afmeldt, blijft u VIP-lid voor de periode waar u voor heeft betaald.
U kunt uw tokens gebruiken om aan de trekkingen van de vele prijzen op Playtopia.nl deel te nemen. Onder Prijzen ziet u een lijst met prijzen die tijdens de volgende dagen worden getrokken. U kunt zien, wanneer de prijzen worden getrokken en hoeveel tokens u voor een lot moet betalen. Hoe meer loten u koopt, des te groter de kans is om te winnen.
Je hebt de mogelijkheid om je aankoop van tickets vóór de trekking te annuleren en je tokens terug te krijgen. Dit gebeurt onder prijzen door op het aankooppictogram te klikken en het negatieve bedrag te selecteren dat overeenkomt met de gekochte tickets.
Als u de gelukkige winnaar van een van onze prijzen bent geworden, ontvangt u een email. In de email moet u op de link drukken en hierna uw info invoeren. Het is belangrijk dat de gegevens correct zijn, omdat wij anders niet kunnen garanderen dat de prijs aankomt.
Indien u een van onze prijzen heeft gewonnen maar deze nog niet heeft ontvangen, willen wij u vriendelijk verzoeken om contact met de klantenservice op te nemen, zodat wij het na kunnen kijken en zo snel mogelijk contact met u opnemen. Let op, dat het tot en met een maand kan duren voordat de prijs bij u aankomt.
Direct na het aanmaken van uw profiel heeft u de optie om uw gebruikersnaam nog te wijzigen op de profielpagina. Die optie verdwijnt weer na 5 minuten.
Als u zeker weet dat u uw profiel wilt verwijderen kunt u dat doen via uw profiel -> Instellingen. Daar klikt u op 'Verwijder profiel' aan de onderkant van de pagina. Onthoudt dat een verwijderd profiel niet hersteld kan worden.
Wij adviseren om een wachtwoord te gebruiken dat niet makkelijk door anderen te raden is. Het is een goed idee om zowel letters als cijfers te gebruiken. Uw wachtwoord moet minimaal 8 karakters bevatten.
Om uw wachtwoord te wijzigen klikt u op 'Klik hier om uw wachtwoord te wijzigen' onder 'Profiel bewerken'. Hier voert u uw huidige wachtwoord in, en uw nieuwe wachtwoord. U moet het nieuwe wachtwoord nog eens herhalen.
Uw gegevens kunnen worden gewijzigd onder "Bewerk profiel". Onthoud dat het slechts mogelijk is om één gebruikersnaam per e-mailadres te hebben. Daarom kunt u een e-mailadres dat al in onze database staat niet registreren onder een andere gebruikersnaam.
Alle galerijafbeeldingen worden in een afbeeldingsfilter geplaatst totdat Playtopia.nl ze heeft beoordeeld. Als uw galerijafbeelding nog niet zichtbaar is, kan dit zijn omdat deze nog niet is beoordeeld door Playtopia.nl.
Uw afbeelding is mogelijk verwijderd omdat deze niet voldoet aan de regels. U kunt hier onze regels over afbeeldingen lezen in onze "Voorwaarden en gegevenspolitiek".
Een gebruiker zal pas toegevoegd worden aan uw vriendenlijst zodra hij/zij uw vriendschapsverzoek geaccepteerd heeft.
Als u een gebruiker blokkeert kunnen zij uw profiel niet zien en u geen berichten sturen. Om een gebruiker toe te voegen aan uw blokkeerlijst, moet u naar het profiel van die gebruiker gaan en daar klikken op 'Blokkeer gebruiker'. Om een gebruiker van uw blokkeerlijst af te halen, klik dan opnieuw op die knop of ga naar het tabblad 'Geblokkeerde gebruikers' bij uw profiel instellingen. Daar klikt u op 'bewerken' en kunt u het vinkje naast de gebruiker weghalen.
U kunt er voor kiezen om een gebruiker te negeren als u niet wilt zien wat deze persoon in de chat schrijft. Om dit te doen moet u op de gebruikersnaam klikken en 'Negeren' selecteren. Zodra u het spel sluit zal de negeer-functie niet langer actief zijn.
U kunt een gebruiker melden wanneer u denkt dat zij niet voldoen aan de regels van Playtopia.nl. Vergeet niet om een screenshot van het gehele scherm mee te sturen (dus niet alleen een stuk van de chat).
Om alle data die wij van u hebben te verkrijgen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Een admin is een gebruiker met speciale functies en hulpprogramma's en zorgt ervoor dat de volgende regels worden gevolgd. Als u zich gepest, bedreigd, lastig gevallen voelt of andere gebruikers ziet die onaangenaam zijn en onze regels schenden, dient u contact op te nemen met een admin . Bovendien kunnen ze u helpen met vragen en problemen op Playtopia.nl. Beheerders hebben de mogelijkheid om gebruikers van de site uit te sluiten, als ze andere gebruikers lastig vallen of de onderstaande regels overtreden. Hun beslissingen en instructies mogen niet worden besproken in de chat en vragen moeten worden gericht aan Playtopia.nl.
Op deze pagina kunt u de regels vinden, die voor Playtopia.nl gelden. Deze regels helpen om Playtopia.nl voor iedereen een plezierige site te maken. Ons doel is om plaats voor iedereen te maken, waarvoor wij u verzoeken om andere spelers op de manier te behandelen zoals u zelf behandelt wilt worden.
De volgende inhoud is niet toegestaan:
Gevoelige informatie, zoals persoonlijke informatie
Seksuele inhoud
Inhoud die waarschijnlijk aanstootgevend is
Gewelddadige inhoud
Content die in strijd is met de wetgeving
Om de privéfoto's van anderen te kopiëren en te delen zonder hun toestemming
Marketing, verkoop of aankoop van goederen of diensten
Om meer dan één profiel per persoon tegelijk aan te maken
Ongepast, aanstootgevend, vulgair, beledigend of beledigend taalgebruik
Al het gedrag op- en in verband met Playtopia.nl, dat door Playtopia.nl als strafbaar wordt beoordeelt, wordt aan de politie gerapporteerd.
De statistiek wordt pas gewijzigd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
In enkele gevallen kan het enige tijd duren voordat uw statistiek op uw profiel wordt geregistreerd.
Indien uw statistiek niet is geregistreerd, kunt u contact met ons opnemen.
De medailles worden pas geregistreerd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
In sommige gevallen kan het wat langer duren voor de medaille zichtbaar is op uw profiel. U kunt dit checken door het betreffende spel te openen en daar te kijken of de medaille geregistreerd is.
Als uw medaille niet geregistreed is, neem dan contact op met onze klantenservice.
De embleemen worden pas geregistreerd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
In sommige gevallen kan het wat langer duren voor het embleem zichtbaar is op uw profiel. U kunt dit checken door het betreffende spel te openen en daar te kijken of het embleem geregistreerd is.
Als uw embleem niet geregistreed is, neem dan contact op met onze klantenservice.
Op Playtopia.nl kunt u verschillende uitdaginen voltooien door onze spellen te spelen. In de spellen zijn medailles en emblemen te winnen. Onder het 'Uitdagingen' menuitem hierboven kunt u meer lezen over hoe de uitdagingen werken en kunt u een lijst bekijken van alle medailles en emblemen
Rating en tokens
Door onze spellen op Playtopia.nl te spelen kunt u tokens verdienen. Deze tokens kunnen gebruikt worden om prijzen in de loterij te winnen. U kunt niet meer dan 2 miljard tokens op uw account hebben.
Deelprijzen zijn tokens die u ontvangt, elke keer dat een van uw vrienden op uw vriendenlijst een trofee, medaille of uitdaging wint. Uw vrienden krijgen nog steeds hun volledige aantal tokens als prijs, maar u kunt zich er op verheugen dat u ook een bonus ontvangt, in de vorm van tokens. De deelprijzen zijn slechts 14 dagen geldig, dus vergeet niet om ze uit te laten betalen voordat ze worden verwijderd.
Als uw tokens verdwenen zijn, is het een goed idee om te controleren of u enkele tickets hebt gekocht voor prijzen. Als dit het geval is en de prijs nog niet is afgetrokken, kunt u zich nog steeds afmelden voor het kopen van tickets door op het aankooppictogram te klikken en het negatieve nummer te selecteren dat overeenkomt met de gekochte tickets. Als dit niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice en wij zullen het onderzoeken.
De verdiende tokens worden doorgaans direct geregistreerd op uw account, maar soms kan het voorkomen dat er een vertraging is in de registratie. Als de tokens na 2 uur nog steeds niet geregistreerd zijn, neem dan contact op met de klantenservice.
De hoeveelheid rating, die u in een spel wint of verliest, hangt af van het verschil tussen de rating van u en uw tegenstander. Indien u b.v. een lage rating heeft vergeleken met uw tegenstander, wint u meer rating. Indien u hier verliest, verliest u minder rating. Wij hebben dit systeem gemaakt, zodat spellen voor meerdere spelers voor iedereen leuk zijn, ongeacht rating.
Als u andere vragen heeft, schroom dan niet om contact met de klantenservice op te nemen. Wij zullen uw bericht zo snel mogelijk beantwoorden.