Aanmelden

Volgende toernooien

Volgende prijzen

Nieuws

Vragen en antwoorden

  • VIP

  • Prijzen

    • U kunt uw tokens gebruiken om aan de trekkingen van de vele prijzen op Playtopia.nl deel te nemen. Onder "Prijzen" kunt u een overzicht over de verschillende prijzen die binnen 60 dagen worden getrokken vinden. U kunt zien, wanneer de prijzen worden getrokken en hoeveel tokens u voor een lot moet betalen. VIP en niet-VIP spelers hebben beide een even grote kans om te winnen. Hoe meer loten u koopt, des te groter de kans is om te winnen.
    • U kunt de aankoop van uw loten ongedaan maken zolang de prijs nog niet getrokken is. In dit geval krijgt u uw tokens terugbetaald. Dit kunt u doen door op de rode min te drukken naast de prijs.
    • Als u de gelukkige winnaar van een van onze prijzen bent geworden, ontvangt u een postbericht op uw profiel en een email. In de email moet u op de hyperlink drukken en hierna uw adres invoeren. Het is belangrijk dat de gegevens correct zijn, sinds wij anders niet kunnen garanderen dat de prijs aankomt. De prijzen worden enkel naar adressen in Nederland en Belgie verzonden. Geldprijzen worden naar uw Paypal rekening overgemaakt.
    • Indien u een van onze prijzen heeft gewonnen maar deze nog niet heeft ontvangen, willen wij u vriendelijk verzoeken om contact met de klantenservice op te nemen, zodat wij het na kunnen kijken en zo snel mogelijk contact met u opnemen. Let op, dat het tot en met een maand kan duren voordat de prijs bij u aankomt.
  • Technische problemen

      • Playtopia.nl raad u aan om de nieuwste versies van Mozilla Firefox, Internet Explorer of Google Chrome te gebruiken. Indien één van deze browsers niet goed werkt, raden wij u aan om met één van de andere te proberen.
      • Om op Playtopia.nl te spelen moet u de nieuwste versie van JAVA geinstalleerd hebben. U kunt de nieuwste versie hier downloaden.
      • Om op Playtopia.nl te spelen moet u de nieuwste versie van Flashplayer geinstalleerd hebben. U kunt de nieuwste versie hier downloaden.
      • Indien u hierna nog steeds problemen op Playtopia.nl heeft, kan de oorzaak zijn dat u vele toolbars en andere programma's heeft geinstalleerd. Deze kunt u onder "Configuratiescherm" --> "Programma's" verwijderen.
      • Onthoud om cookies in uw browser te activeren.
      • Onthoud dat de zoom in uw browser op 100% moet staan.
      • Indien u op een groot netwerk aan zit gesloten, zoals op school, kantoor of een woongemeenschap, kan het zijn dat enkele poorten gesloten zijn. De poorten 80+10.000-10.999 moeten open zijn in uw firewall. Meestal is er een systeemadministrator die hier verantwoordelijk voor is en de poorten eventueel kan openen.
  • Profiel

    • U kunt uw gebruikersnaam helaas niet wijzigen als deze eenmaal is aangemaakt. U kunt uw gebruiker wel verwijderen en hierna een nieuwe aanmaken.
    • Indien u er zeker van bent, dat u uw profiel wilt verwijderen, kunt u dit hier doen. Hier moet u op "Gebruiker verwijderen" klikken onderaan op de pagina. Let op, dat een gebruiker, eenmaal verwijderd, niet kan worden hersteld.
    • Wij raden u aan een wachtwoord te gebruiken, die moeilijk te raden is voor andere spelers. Het is een goed idee om letters en cijfers te gebruiken. Het wachtwoord moet minimaal 4 tekens lang zijn en op zijn hoogst 12.
    • Indien u uw wachtwoord wilt wijzigen, kunt u dit hier doen. Hier moet u op "Klik hier om uw wachtwoord te wijzigen" drukken. Hier moet u uw huidige en nieuwe wachtwoord invoeren. Hierna moet u de andere gegevens invullen, en op "Wijzigingen opslaan" drukken.
    • U kunt uw email en andere persoonlijke gegevens hier wijzigen. Onthoud dat het niet mogelijk is om meerdere gebruikers met het zelfde email adres te registreren. Vandaar kunt u geen email adres registreren, die al met een andere gebruiker is geregistreerd.
    • Foto's die aanstotend zijn voor enkele gebruikers, worden gefiltreerd. Als gebruiker heeft u zelf de mogelijkheid om te kiezen of u deze foto's wilt zien. U kunt het filter hier activeren en deactiveren.
    • Alle galerij-foto's worden achter het filter geplaatst. tot Playtopia.nl de foto's door heeft gekeken. Indien een foto nog niet zichtbaar is, kan de reden hiervoor zijn, dat Playtopia.nl deze nog niet na heeft gekeken.
    • Uw foto kan verwijderd zijn omdat deze de regels van Playtopia.nl niet overhouden. U kunt onze regels ivm. foto's hier lezen.
    • U kunt hier over onze regels ivm. foto's lezen.
    • Een gebruiker wordt pas aan uw vriendenlijst toegevoegd als deze uw verzoek goed heeft gekeurd. Niet-VIP spelers kunnen maximaal 10 vrienden op hun lijst hebben.
    • Indien u een gebruiker blokkeert, kan deze uw profiel niet zien, en u geen berichten sturen. Om een gebruiker aan uw blokkeerlijst toe te voegen, moet u naar uw profiel gaan en hier op "Profiel bewerken" drukken. Hier moet u "Blokkeerlijst" kiezen. U kunt een gebruiker aan deze lijst toevoegen door de gebruikersnaam hier in te typen. Om een gebruiker van de lijst te verwijderen, moet u op het kruisje achter de naam van de gebruiker drukken.
    • U kunt een gebruiker negeren als u niet wilt zien wat deze in de chat schrijft. Om dit te doen, moet u in de chat op de gebruikersnaam van de speler drukken, en hier op "Negeren" drukken. Zodra u het spel afsluit, is de negeer-functie niet meer actief.
    • U kunt een gebruiker melden indien u overtuigt bent, dat deze niet aan de regels van Playtopia.nl voldoet. U kunt de regels hier vinden.
  • Chat

    • Indien u er niet zeker van bent, wat wel en niet is toegelaten in de chat, kunt u de regels hier lezen of kontakt met een admin opnemen.
    • U kunt in de chat onder "Instellingen" (deze kunt u onder de sleutel vinden) kiezen of smileys als gewone of geanimeerde icoontjes of als tekst worden weergeven. Om alle smileys te kunnen gebruiken moet u een VIP-lidmaatschap hebben.
  • Admins

    • Een admin kan u met algemene vragen en problemen op de site helpen. Verder zijn de admins er, om conflicten tussen gebruikers op te lossen en de chatruimtes te bewaken. U kunt hier kontakt met een admin opnemen. Een admin kan u niet met VIP-problemen helpen.
    • U kunt via een sollicitatie om admin te worden via het sollicitatie-formulier insturen. U moet minimaal 18 jaar oud zijn en een VIP lidmaatschap hebben om als admin te worden overwogen. Alleen in het geval, dat u als admin wordt aangenomen, ontvangt u een antwoord.
  • Medailles, Emblemen, Spel statistiek

      • De statistiek wordt pas gewijzigd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
      • In enkele gevallen kan het enige tijd duren voordat uw statistiek op uw profiel wordt geregistreerd.
      • Indien uw statistiek niet is geregistreerd, kunt u contact met ons opnemen.
      • Indien u geen VIP-lid bent en een VIP-spel speelt, moet u het spel afsluiten voordat uw gratis VIP-tijd uitloopt.
      • De medailles worden pas geregistreerd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
      • In enkele gevallen kan het enige tijd duren voordat uw statistiek op uw profiel wordt geregistreerd.
      • Indien uw statistiek niet is geregistreerd, kunt u contact met ons opnemen.
      • Indien u geen VIP-lid bent en een VIP-spel speelt, moet u het spel afsluiten voordat uw gratis VIP-tijd uitloopt.
      • De embleemen worden pas geregistreerd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
      • In enkele gevallen kan het enige tijd duren voordat uw statistiek op uw profiel wordt geregistreerd.
      • Indien uw statistiek niet is geregistreerd, kunt u contact met ons opnemen.
      • Indien u geen VIP-lid bent en een VIP-spel speelt, moet u het spel afsluiten voordat uw gratis VIP-tijd uitloopt.
    • Op Playtopia.nl kunt u verschillende uitdagingen voltooien door onze spellen te spelen. In de spellen is het mogelijk om medailles en emblemen te winnen. U kunt hier meer over lezen onder het menupunt "Medailles en Emblemen". Hier kunt u ook een overzicht over alle medailles en emblemen vinden.
  • Rating en tokens

    • U kunt tokens verdienen door de spellen op Playtopia.nl te spelen. U kunt de tokens hierna gebruiken om loten voor de prijzen in de tokenshop te kopen.
    • Als uw tokens verdwenen zijn, is het een goed idee om te controleren of u loten in de tokenshop heeft gekocht. Indien dit het geval is, en de prijs is nog niet verloot, kunt u de loten voor deze prijs verkopen door op de "-" achter de prijs te drukken. Indien dit niet het geval is, willen wij u vriendelijk verzoeken om kontakt met ons op te nemen, zodat wij het na kunnen kijken.
    • Normaal worden gewonnen token direct geregistreerd. Soms kan het echter gebeuren, dat dit enige tijd duurt. Indien uw tokens na twee uur nog niet zijn geregistreerd, willen wij u vriendelijk verzoeken om kontakt met ons op te nemen.
    • Indien u rating heeft verloren ivm. het vastlopen van spellen of het verlies van de verbinding in een spel, bent u welkom om kontakt met ons op te nemen.
    • De hoeveelheid rating, die u in een spel wint of verliest, hangt af van het verschil tussen de rating van u en uw tegenstander. Indien u b.v. een lage rating heeft vergeleken met uw tegenstander, wint u meer rating. Indien u hier verliest, verliest u minder rating. Wij hebben dit systeem gemaakt, zodat spellen voor meerdere spelers voor iedereen leuk zijn, ongeacht rating.
  • Toernooien

      • U kunt u 30 minuten voor het toernooi begint aanmelden.
      • Indien de aanmeldknop grijs is, kan de oorzaak hier van zijn, dat uw vorige toernooi verkeerd beëindigd is. In dit geval kan het helaas zijn, dat u enige tijd moet wachten voordat het systeem registreert, dat u niet meer aan een toernooi deelneemt.
      • Indien u een actief toernooi verlaat, kunt u niet aan een nieuw toernooi deelnemen voordat het huidige toernooi af is gesloten.
      • Indien u geen VIP-lid bent, kunt u maximaal aan twee toernooien per dag deelnemen.

Indien u andere vragen heeft, bent u welkom om kontakt met ons op te nemen, zodat wij uw vraag zo snel mogelijk kunnen beantwoorden.