Hulp Picture Logic Color

Het spel


Picture Logic Color is een kleurrijke opvolger van het populaire puzzelspel Picture Logic. Er zijn nu kleuren, lagen en de hele spelervaring is verbeterd.

Regels
Speelveld
Hints
Markeertekens
Kleurverandering
Moeilijkheidsgradaties
Rechterklik
Hot or Not
Levelbouwer Handleiding

Regels


Picture Logic Color is gemakkelijk te leren maar moeilijk om weer af te leren.

Het doel van het spel is om de gekleurde stukken op de juiste plaatsen op het speelveld te plaatsen zodat u geleidelijk aan een mooie afbeelding creëert voor uw collectie. Om u te helpen, zijn er hints, in de vorm van getallen, rond het speelveld beschikbaar. Ze vertellen u alles wat u nodig heeft. Maar het kan noodzakelijk zijn om diep na te denken voor u actie onderneemt. Onthoudt, dat het nooit nodig is om te gokken in een Picture Logic Color level.

Lees de regels goed na, als u onzeker bent over iets: Leer hoe het spel gespeeld moet worden en word een kampioen.

Oefenlevels

Als u de oefenlevels nog niet gespeeld heeft, kunt u ze openen door op "?" te klikken op de startpagina van het spel.


Speelveld




  • 1: Actieve hints (actieve hints zijn wit, grijze hints zijn gevonden)
  • 2: Wisselknop (Wisselt tussen het plaatsen van stukken en markeertekens, als alternatief kan men de linker- en rechtermuisknop gebruiken)
  • 3: Kleurenkiezer (Kies met welke kleur/laag u wil werken)
  • 4: Markeertekens (Alle rijen en kolommen met een grijs getal kunnen afgekruist worden)
  • 5: Geplaatste stukken (In dit geval zijn ze zwart en blauw van een andere kleurenlaag)


Hints


De hints die u bovenaan en aan de linkerkant van het speelveld ziet, vertellen u waar de gekleurde stukken geplaatst moeten worden. De volgorde van de getallen in elke rij/kolom geven u informatie over de volgorde van de stukken op het speelveld. Het is een goede strategie om te beginnen met de rijen die grote getallen hebben en deze eerst op te vullen.


Markeertekens


Deze kruist u af door op de rechtermuisknop te klikken of door de stuk/markeertekenknop te gebruiken.

De vakjes afkruisen waarvan u weet dat ze leeg zijn, is absoluut de beste manier om het het spel voor uzelf makkelijker te maken.
Telkens u een laag afkruist, zorgt u ervoor dat alle andere rijen en kolommen eenvoudiger op te lossen zijn aangezien u niet langer moet nadenken of de stukken daar al dan niet geplaatst kunnen worden.


Als u een "0" ziet naast een rij/kolom betekent dit dat hier geen stukken geplaatst moeten worden en kan de hele rij/kolom afgekruist worden.

Als u alle stukken heeft gevonden die geplaatst moeten worden in een rij/kolom, worden de hints grijs. Dit betekent dat er nog meer stukken te vinden zijn en daarom zou u de resterende velden in de rij/kolom willen nakijken.


Kleurverandering


De meeste levels hebben verschillende kleuren en door tussen de verschillende lagen kleuren te wisselen heeft u het voordeel om een makkelijke plaats te vinden om te starten zodat u het level meer en meer van zelf kunt vervolledigen. Het is niet zeker dat het level start met de kleur die het best is om met te beginnen.

Moeilijkheidsgradaties


In de groene categorie vindt u de kleine en eenvoudige levels, in de oranje categorie vindt u levels die iets groter zijn en die meer tijd in beslag nemen om te vervolledigen. De grootste en meest moeilijke levels vindt u in de rode categorie, waar de levels vaak het langst duren om te vervolledigen.



Rechterklik


Indien u met de touch functie speelt (iPad, tablet of smartphone), dan rechterklikt u meestal door twee vingers tegelijk in plaats van één te gebruiken. Indien dit niet werkt, dan kunt u de knoppen gebruiken om te wisselen tussen stukken/markeertekens. Indien u op een Mac speelt en uw muis slechts één knop heeft, kunt u de "Apple" knop naar beneden houden terwijl u klikt.

Hot or Not


Deze sectie toont u drie willekeurige gebruikerlevels van ongeveer dezelfde grote hebben. Hier moet u het level kiezen dat u het liefst zou spelen. We tellen uw stem en die van alle andere gebruikers samen. De levels die de meeste stemmen ontvangen hebben meer kans om geselecteerd te worden voor publicatie.

Als een level aanstootgevend is of ongepast materiaal bevat, kunt u dit rapporteren via de knop. "!".


Levelbouwer Handleding


Wanneer u uw eigen level bouwt in Picture Logic Color, zal het gespeeld worden door al uw vrienden en iedereen kan uw level zien en ervoor stemmen in de Hot or Not sectie.

Om meer kans te maken dat uw level geselecteerd wordt voor de boeken, kunt u deze kleine handleiding volgen.

Voorbeelden van goede en slechte levels:


Onthoudt dat dit slechts aanbevelingen zijn van wat een goed level is, u kunt tekenen wat u maar wilt, maar de handleiding zal u helpen om de kans dat juist uw level gepubliceerd wordt vergroten.

Kleine levels kunnen net zo goed zijn als grote levels!


Denk erover na of uw ontwerp groot moet zijn, vele levels kunnen even mooi zijn en zijn vaak makkelijker als ze kleiner zijn, zeker als de grote levels de ruimte niet gebruiken.

Pas op voor het verspillen van ruimte!



Probeer te vermijden dat u teveel verspilde ruimte heeft rondom uw onderwerp. Misschien is uw ontwerp beter geschikt voor een kleinere oppervlakte. Kleine levels zijn sneller en eenvoudiger op te lossen en kleine levels kunnen gemakkelijk even mooi zijn als grotere levels

Een goed level is een level waarin u kunt zien wat de afbeelding weergeeft en dat het niet te abstract is of gewoon een willekeurig patroon is.

Wees anders!


Het is altijd leuker om een level te spelen dat bijzonder is tegenover de rest. Probeer dus getallen, letters, harten, de zon, katten enz te vermijden. Probeer uw level een vleugje van iets bijzonder, iets anders te geven.